Záznamy proběhlých akcí
V jedné firmě děda, otec i syn: Jak si s age managementem poradit (nejen) ve výrobní firmě
Zajímá vás, jak ve vaší organizaci sladit fungování různých generací? Náš webinář k tématu age managementu byl opět maximálně praktický. Společně jsme řešili, jak efektivně řídit věkově různorodé týmy, diskutovali o tom, že klíčem k dlouhodobé zaměstnatelnosti je podpora a udržení pracovní schopnosti v průběhu stárnutí, předávali si rady a tipy nejen z výrobních firem. Inspirujte se a poslechněte si zkušenosti od Pavly Bakalářové, senior HR Specialistky v japonské výrobní společnosti JTEKT, a Romany Fornuskové, konzultantka a auditorka age managementu.
Budoucnost odměňování a benefitů
Jak bude vypadat ,,Budoucnost odměňování a benefitů"? Na to jsme si posvítili v našem webináři. Svoje know-how s námi sdíleli Pavla Lukavská, HR Manager ve spol. Kytary.cz, Roman DROBŇÁK, Senior Reward & Payroll Manager ve spol. Moneta, a Petra Smetáková, People & Culture Director ve spol. Alma Career.
AI bez cenzury: mýty o vlivu umělé inteligence na pracovní prostředí
"Všechny firmy už to mají." "AI nám vyřeší nedostatek lidí." "Není třeba už dále nabírat juniorní lidi, když máme AI." Poznáváte v některém z výroků své kolegy, nebo přátele (nebo třeba sami sebe)? Jaká je pravda? Nenechte se ovládnout mýty o AI a poslechněte si netradičně pojatý webinář v režii těch nejpovolanějších. Webinářem nás provedly: Hana Ducháčková, AI & Automation Transformations, Deloitte a Barbora Malinovská, AI and Digital Solutions ArchitectAI and Digital Solutions Architect, Applifting
Angažovaní zaměstnanci = ambasadoři značky
Nejtěžší výzvou současného trhu práce je přilákat a udržet si kvalifikované zaměstnance. Válka o talenty je žhavější než kdy jindy a organizace se musí zaměřit na pracovní prostředí a zvýšit úroveň angažovanosti zaměstnanců, aby si je udržely. Klíčem je nezapomínat na stávající zaměstnance, kteří propagují značku zaměstnavatele. Angažovanost zaměstnanců je totiž silnou zbraní ve válce o talenty. O tématech, jako jsou efektivní procesy hodnocení a náboru, zapojení méně angažovaných zaměstnanců, příprava a tvorba plánu nástupnictví, práce s talenty a flexibilita při plánování práce hovořily Soňa Nedomová, Owner & CEO for Czech Republic and Slovakia, Thomas International CZ, a Alena Patrovská, profesionálka v HR.
Zkrácený týden, maximální výkon: Jak na 4denní pracovní týden?
Nezáleží na tom, zda jste zaměstnavatel hledající inovativní způsoby zlepšení pracovního prostředí pro své týmy, nebo jednotlivci, kteří touží po lepším vyvážení pracovního a osobního života. Webinář může být inspirací každému, kdo se zajímá o budoucnost zaměstnávání. Společně jsme se podívali na výhody a nevýhody spojené s implementací tohoto modelu, praktická řešení, rady a tipy zkušenějších, co si to vyzkoušeli na vlastní kůži. Inspirujte se a poslechněte si o pozitivech tohoto benefitu od Kateřiny Dejmalové, HR Business Partnerky ve Scio, Marka Řápka, HR projektového manažera v Concierge management a Jany Orgoňové, jednatelky Flagship Executive Search.
Zdravé stravování ve firemním prostředí: Cesta k lepší produktivitě a spokojenosti
Řešíte firemní stravování? Pokud ano, tak se k nám přidejte na jednom z našich dalších webinářů. Máte ve firmě vícesměnný provoz, centrálu na periferii města, časově vytížené pracovní pozice, uzávěrky, nebo kantýnu, která nabízí jen nezdravé alternativy? Poslechněte si příběh zakladatele společnosti FreshPoint, který se díky své zdravotní diagnóze, způsobené špatným životním stylem, rozhodl vydat na cestu s posláním - dopřát kvalitní jídlo zaměstnancům jen pár kroků od pracovního stolu. I přes nepřízeň osudu tak mohl vzniknout inovativní firemní benefit v podobě samoobslužných designových lednic plných čerstvého a kvalitního jídla. Webinářem provází Jan Langer, zakladatel Zdravá lednice, s.r.o. a Simona Brázdilová, HR Business Partnerka v Omega Optix.
Jak na talent management ve firmách, aneb jak využít kariérogramy?
Jak máte nastavenou práci s talenty? Chápou vaši zaměstnanci, kam ve firmě směřují? Jaká je jejich cesta a potenciál? Podívejte se na náš další webinář, který byl zaměřený na: klíčové aspekty talent managementu ve firmách, efektivní využití kariérogramů, a na to, jak tento nástroj použít prakticky a identifikovat silné stránky vašich kolegů, možnosti rozvoje a optimálního umístění zaměstnanců v rámci organizace. Webinářem nás provedli: Markéta Kochánková - Externí konzultant v oblasti rozvoje, lektor, kouč. Karel Hořínek - Ambasador HR Brainstorming, externí kouč.Lucia Prokop - Talent & Happiness manager ve společnosti VCCP Prague.
Jak vybudovat (ne)zdravou firmu
Je wellbeing pouze trend nebo neodmyslitelná součást firemní kultury? Poslechnete další webinář, který se věnoval tak potřebnému tématu jako je duševní zdraví na pracovišti. Z mnoha výzkumů víme, že dlouhodobá spokojenost našich zaměstnanců má vliv na dobrý pracovní výkon, zvýšení rozhodovacích schopností, zlepšení koncentrace vpodporu kreativity, prevenci syndromu vyhoření, posílení pracovní motivace a mnoho dalších aspektů. Pozvání na webinář přijaly Pavla Mendlová - Health Care & Well-Being Manager v České spořitelně, Adriana Těšínská - Facilitátorka a ambasadorka Access Bars in Business and Schools v ČR, Martina Mikesková – psycholožka v Soulmio.
Jak začít s digitalizací HR
Přesunout celou HR agendu z papírové evidence a excelových tabulek do HR softwaru se může zdát jako složitý úkol. Zabere hodně času, stojí moc peněz a zaměstnanci v něm nebudou umět pracovat. Tak to ovšem být nemusí! Pokud si pro digitalizaci HR vyberete partnera s bohatými zkušenostmi a know-how získaným skrze desítky firem, které již svou HR agendu úspěšně digitalizovaly, můžete si uvolnit ruce během několika týdnů! Chcete se o tom přesvědčit? Podívejte se na záznam z našeho webináře, kde se dozvíte, jak začít s digitalizací HR, na co si dát pozor a jak celý projekt digitalizace komunikovat zaměstnancům. Webinářem nás provedla Dita Salajková a jejím hostem byla Marta Slováková, která s námi nasdílels své zkušenosti s digitalizací HR agendy ve dvou odlišných společnostech.
Přitáhněte a udržte talenty - Jak může být značka zaměstnavatele sexy
Další z našich interaktivních online setkání se zaměřilo na význam a strategii budování značky zaměstnavatele. Na webináři jsme se dozvěděli jak si obhájit budget, jak vystavět strategii v oblasti employer brandingu, jaké jsou o klíčové body, které vám pomohou přilákat, udržet a motivovat nejlepší talenty pro váš tým. Prostřednictvím praktických příkladů a diskuzí s odborníky jsme zjistili, jak efektivně využít employer branding ke získání konkurenční výhody na trhu práce. Pozvání ke sdílení na webináři přijali Michal Kosař - Head of Employer Branding ve společnosti Česká spořitelna a Petr Kousal - Employer Branding Manager ve společnosti AERO Vodochody.
Náklady na nábor & zaškolení a rizika nevhodného výběru
Objevte s námi klíčové strategie pro efektivní nábor a zaškolení nových zaměstnanců. V rámci našeho webináře se dozvíte vše od definice náborové potřeby až po vytvoření adaptačního plánu. Minimalizujete také rizika a náklady spojené s nevhodným výběrem nového kolegy*ně. Zjistíte jak na interní nábor se zapojením zaměstnanců a využitím referral bonusů, tvorbu atraktivních inzerátů, optimalizaci pohovorů, zavedení trial days a jak správně řešit odchod zaměstnanců ve zkušební době, přehled o celkových nákladech na nábor a onboarding, včetně ztráty produktivity a nákladů spojených s nevydařeným náborem. Náš webinář vám také poskytne nástroje a techniky, jak zvýšit efektivitu náborového procesu a jak udržet váš tým motivovaný a produktivní. Své zkušenosti z praxe s námi sdílela seniorní HR specialistka Lenka Kašíková.
World of Learning Summit v kostce, aneb jaké světové trendy jsou aplikovatelné v ČR
Už se Vám někdy podařilo nahlédnout do budoucnosti? Přesně takový pocit jsme měli na začátku února, kdy naše ambasadorka pro oblast vzdělávání zavítala na mezinárodní konferenci World of Learning Summit v Londýně. A nyní se s Vámi o poznatky podělí! Náš webinář je skvělou příležitostí pro všechny, kteří se zajímají o moderní přístupy ke vzdělávání. Nezáleží na tom, jestli jste zaměstnanci z HR oboru, lidé, co se vzdělávají, nebo jen máte obecný zájem o vzdělávání dospělých.
Důvody proč nemůžete najít zaměstnance a praktické rady co s tím můžete dělat
Během našeho interaktivního webináře jsme si na příkladu 3 konkrétních pozic, které si účastnictvo definovalo samo, hledali odpovědi na to, co a jak dělat při náboru jinak. Dozvěděli jsme se jaké zdroje kandidátů jsou efektivní v poměru cena/výkon, jaké taktiky volit v regionech a mnoho dalších užitečných odpovědí. Kladete si otázku, jak ulovit ty správné talenty? Získejte inspiraci od špičkových recruiterů a aplikujte jejich osvědčené postupy ve Vaší organizaci.
DPP a DPČ před novelou a po - aneb jaká je realita?
Konsolidační balíček vydaný koncem roku 2023 nám přinesl řadu změn. Jednou z nich jsou změny v DPP a DPČ. Dříve nám tato forma pomáhala, protože byla jednodušší z pohledu administrativy. Nyní je vše jinak, některé firmy se dohod zbavily úplně, jiné je převedly na zkrácené úvazky a těm ostatním nic jiného, než dodržet nová zákonná opatření, nezbylo. Kolik DPP a DPČ měli firmy před změnou a kolik jich mají nyní. Jak se jednotlivé firmy poprali s administrativní zátěží? Jak budou evidovat směny a čerpání dovolené? Jak se s tím poprali některé firmy, zjistíte během našeho webináře.
Zkrácené úvazky
Společně se podíváme na konkrétní ukázky projektů a sdílení best practices českých firem. Během webináře nasdílíme unikátní data z trhu o benefitech, který vám mohou zkrácené úvazky přinést. Proč jsou zkrácené úvazky trendy a jaké talenty může vaše firma získat? Návod, jak pracovat s manažery, kteří je odmítají a nechtějí/neumějí s nimi pracovat? Podíváme se na tipy, jak vyvrátit mýty, že jsou jen pro “maminky” ne že “to nejde”. A jak souvisí flexi úvazky a s aktuálním tématem ESG a jak s tím souvisí role HR? To vše se dozvíte na našem webináři.
ESG směrnice - proč se na ni připravit již nyní?
14. listopadu jsme se s JUDr. Davidem Borovcem a s Lenkou Sovovou bavili o tom jak nová ESG směrnice ovlivní od příštího roku české firmy, že to zdaleka není jen o reportingu, nebo proč není radno nechávat nutná opatření ve vaší organizaci na poslední chvíli. Jakožto HRisté se více zaměříme na aspekt sociální, tedy na “esko” v názvu směrnice, a společně se podíváme na to, jak ve vztahu k těmto tématům vypadá současná česká legislativa. Povíme si, jaká jsou zvláštní práva některých zaměstnanců a jakým způsobem jsou některé skupiny zaměstnanců z(NE)výhodněny v českém pracovním právu. Na závěr si řekneme také proč je diverzita na pracovišti mnohem širší a jakým způsobem toto pomáhá řešit naše akademie.
Elektronický podpis a jeho využití v HR
Ukážeme vám, jak můžete posunout vaše HR do digitálního věku na praktických příkladech. Od 1. 10. 2023 se svět HR změnil. Proběhla významná změna v novele Zákoníku práce a i pro elektronické podepisování. Jedná se o zcela zásadní změnu. Chcete nastoupit na cestu bezpapírového HR oddělení, vědět co to obnáší? Přijďte na náš webinář. Hostem bude Alena a Jiří, kteří s námi nasdílí své zkušenosti v HR, jak na el. podepisování, jak ho využívají u nich ve spol. GEFOS a Signi a jak může digitalizace podpisů uvolnit ruce personalistům.
Preboarding - Onboarding - Outplacement
Vracíme se k jednomu z věčných témat pro personalisty a HR specialisty. Tentokrát se podíváme na to, co funguje v praxi a co ne. Nepůjde o teorii, ale o konkrétní zkušenosti a osvědčené postupy. A to není vše! Těšte se na představení nového programu, který se bude zabývat touto problematikou do hloubky a snad všem ušetří další návraty k tomuto klasickému tématu.
Není HR jako HR, nebo ano? Velikost firmy a očekávání od HR.
Má vliv velikost firmy na očekávání od HR? Podle průzkumu, který jsme v rámci HR Brainstorming mezi HRisty realizovali, se zdá, že velikost firmy má vliv na témata, která HRisty nejvíce trápí. Pojďme se podívat, jaká témata mohou souviset s velikostí firmy a co jsou zkušenosti HRisty, které jsou přenositelné bez ohledu na velikost firmy, ve které působí.
Buďte o krok napřed, vzdělávejte zaměstnance!
V naší komunitě HR Brainstorming se tématu vzdělávání věnujeme neustále. Jak Petra, tak i Karel jsou ostřílení matadoři. Oba vám tak přinesou cenné postřehy a tipy, proč je dobré na vzdělávání ve firmách nezapomínat a oba se zcela jistě shodnou, že investice do lidí se vám vrátí! Nevíte, jak a s čím začít? Tak tenhle webinář je určený právě vám. Přidejte se k nám.
HR model prakticky - aneb jak správně nastavit role v HR oddělení
Téma HR modelu je nevyčerpatelné. Proto jsme se rozhodli se na něj podívat znovu, tentokrát se zaměřením na konkrétní příklady z praxe. Role hosta se ujala Lenka Sovová - zakladatelka skupiny HR brainstorming a Ivana Šteglová - ambasadorka skupiny. Společně představily svoje zkušenosti z tvorby HR modelů, kterými si prošly.
Kompetenční model jinak, než ho znáte
Dalším z žádaných témat naší komunity je kompetenční model a jeho správné nastavení. 18. dubna jsme se na něj podívali velmi netradiční optikou s psycholožkou a firemní koučkou Beátou Holou, která se na tvorbě kompetenčního modelů opakovaně podílela.
Jak na odměňování a benefity v roce 2023
V rámci našeho setkání jsme hovořili o tom: co nás naučily předešlé krize, stagnace a poklesy v ekonomice, co nám firmy prozradily v C&B Data Monitoru ohledně jejich plánů v odměňování a benefitech na rok 2023, proč (ne)dat při nastavování mezd přednost externí konkurenceschopnosti před interní rovnováhou, zda-li brát téma „rovného odměňování“ jako překážku nebo příležitost.
Metoda OKR & KPI aneb jak měřit výkonnost zaměstnanců?
Co jsou to „kápéíčka“ už asi mnoho z nás tuší. Víte ale jak definovat “ókáerka” a jaký je mezi těmito dvěma nástroji vztah? Spolu s Markétou Kochánkovou jsme se podívali na konkrétní case study, skrze kterou si také ukázali, jak to reálně vypadá při zavádění OKR ve firmě. V druhé části webináře jsme se podívali na téma optikou pracovního práva. Právním okénkem nás provedl JUDr. David Borovec.
Performance management - aneb jak na hodnocení zaměstnanců
Jedním z témat, která se umístila v naší anketě na předních příčkách, byl performance management, tj. správně nastavené hodnocení zaměstnanců. Povídali o sestavení procesu PM, benefitech dobře postaveného PM, hodnotících pohovorech a maximalizaci jejich potenciálu, cílech PM. Tématem nás provedla Kateřina Hofmannová.
Wake-up call pro HR: Jak zapojit AI do světa lidských zdrojů
Hanka s Karlem přinesli cenné postřehy a pohled na to jakou strategii při zapojení AI zvolit. Webinář zkoumal dva klíčové aspekty: Jak digitalizace a automatizace transformují práci samotných HR pracovníků, a to jak HR může (a vlastně proč i musí) vést implementaci AI ve firmě.
Světové trendy ve vzdělávání zaměstnanců
Petra Vaňková (ambassadorka tématu vzdělávání v komunitě HR Brainstorming) a její kolegyně Simona Burianová (LMC) nám společně nasdílely aktuální trendy z největšího londýnského eventu Learning Technologies, který se zaměřuje na vzdělávání v Evropě.
Trendy v odměňování ve výrobních firmách
HR Director Zuzana Julinová nám nasdílela best practices z firmy Greiner Packaging. Dozvěděli jsme se jaká je jejich filozofie odměňování a jak může v rámci tohoto tématu vypadat zavádění flexibility. V druhé části webináře jsme se s Jiřím Součkem podívali na benefit EWA, který umožňuje zaměstnancům flexibilní vyplácení mezd, podporuje finanční zdraví a zamezuje jejich zadlužování. EWA dále pomáhá řešit nosná témata jakými jsou kupříkladu exekuce, insolvence, jak se vyhnout drahým půjčkám, jak plánovat rodinné finance, všeobecné povědomí o financích apod.
Strašák jménem NIS 2 - je skutečně třeba se nové směrnice bát?
Věděli jste, že byla na konci roku 2022 schválena evropská směrnice známá jako NIS 2? Její implementace do české legislativy bude mít zásadní dopad na fungování tisíců českých firem a organizací. Zavádí totiž řadu pravidel pro zajištění bezpečnosti jejich kyberprostoru proti hackerským útokům.